top of page
  • Foto van schrijverMelissa Feenstra

Jezus geeft cadeautjes!

Bijgewerkt op: 12 mrt. 2019


Ik leek ineens een regendouche van zegeningen te krijgen. Ik vertel God dat ik zin heb in een Donald Duck en de volgende dag vind ik een stapel Duckies – gratis. Ik heb een week lang heimwee naar een kat op schoot en kom vervolgens bij iemand thuis die een kat heeft en die gezellig op m'n schoot springt (dat is vrij zeldzaam hier). Ik vraag God om een oversized spijkerjasje en de volgende dag kom ik 'toevallig' in een winkel waar nog één oversized spijkerjasje is, exact degene die ik wilde, precies in mijn maat, het is de allerlaatste en met ruim 75% korting (ja ja)! Ik bedenk me dat ik al een tijd geen tekeningen van mijn neefjes heb gekregen en vertel aan God dat ik het leuk zou vinden weer één te krijgen en nog dezelfde dag stuurt mijn zus een tekening op van mijn neefje – zonder dit te weten. De tekening moest 'opeens' naar tante Melissa! Het maakt me zó blij! God geeft zegen na zegen na zegen. Eigenlijk is dit vaak zo geweest. Ik zag Zijn zegeningen keer op keer.


Behalve in een bepaalde periode. Ik bad en ik zag niets. Ik bad en ik hoorde niets. Er gebeurde vaak niets. De hemel voelde gesloten. Dit was niet alleen het geval wanneer ik bad voor materiële dingen, maar ook wanneer ik bad voor doorbraken in m'n eigen leven. Het was zo anders dan vroeger. Ik zag hoe anderen wel gezegend werden en linkte dit aan hun gehoorzaamheid. Aan hun mate van overgave. Ik begon hen te bewonderen en tegen hen op te kijken in plaats van dat ik keek naar God die het hen gaf. Onbewust was ik een leugen gaan geloven dat ik Gods zegeningen moest verdienen. De reden dat het bij mij stil leek, linkte ik aan dat ik niet goed genoeg was en me niet genoeg had overgegeven aan God. En als God wel overduidelijk m'n gebed verhoorde, dan zag ik het als een bewijs van Zijn liefde in plaats van als een bevestiging. Voel je het verschil?! Niets was echter minder waar. Ik had me zo laten bedriegen! De enige reden waarom ik destijds Gods zegeningen niet ervoer, was omdat ik probeerde te verdienen wat God simpelweg wilde geven - gratis en voor niets. Of gratis... Jezus heeft de prijs betaald. Maar in die tijd zag ik Zijn genade en Zijn onvoorwaardelijke liefde niet meer, maar keek ik naar wat ik voor Hem deed en had daardoor continu het gevoel dat ik tekort schoot - want duh, zonder Jezus schiet je ook tekort! Daarom kwam Hij juist.


"We receive all the promises because of the Promised One - not because we keep the law!" Galatians 3:18b

Misschien herken jij dat ook wel! Misschien word jij helemaal niet blij van het horen van getuigenissen. Misschien geven getuigenissen van wat God doet in het leven van een ander wel een steek in je hart, want waarom doet Hij dat niet in jouw leven?! Waarom bid je je suf en gebeurt er niets?! Houdt Hij soms minder van jou?! Oh, dat is echt niet waar. Hij houdt zoveel van jou!!! Zoveel!!! Het is Zijn hart om jou te zegenen, want Hij ziet jou in Jezus en Hij ziet Jezus in jou. Het maakt niet uit waar je staat – of je ver weg van Hem bent of dichtbij. Zijn hart is om je te zegenen! Hij is voor je en niet tegen je! Hij wil dat het goed met je gaat!


Alleen Hij wil niet dat je ervoor werkt. Wanneer je gelooft dat je Zijn zegeningen kan verdienen, dan loop je ze mis. En dat is liefde! Als Hij je zou zegenen wanneer je denkt dat je het kan verdienen, dan moet je het ook altijd blijven verdienen en is er een angst dat je Zijn liefde kan verliezen. Dan is het geen genade meer. Jezus heeft Zijn liefde al bewezen door te sterven aan het kruis. Kies er simpelweg voor om te geloven dat Hij van je houdt. Kom bij Hem om wie Hij is in plaats van om wat Hij kan doen of wat Hij kan geven. Wanneer je geloof hecht aan het Woord van God, dan ga je veranderingen zien. En onthoudt altijd dat de grootste zegening die Hij je kon geven is simpelweg Zichzelf. Vraag of Hij je de ogen opent om te zien wat Hij je al gegeven heeft. Vriendschap met Jezus is namelijk de grootste zegening die we als mens kunnen krijgen. Alle andere zegeningen vloeien voort uit die vriendschap met Hem.


"When you chase after blessings, you get disappointed. When you chase after Jesus, blessings start chasing after you."

Toen ik namelijk vol verwondering en blijdschap opsomde aan m'n huisgenoot wat Jezus allemaal gegeven had, onderbrak Jezus mij. Jezus zei broodnuchter maar vol liefde: "Maar Melissa, is dat niet wat een bruidegom simpelweg doet voor z'n bruid?!" Zo van... Duh jij bent Mijn bruid, dus wat verwacht je anders?!


Oh I love my Jesus!!!


Dus wees gezegend en weet dat je ZOOOO geliefd bent! :-)

"What does the lavish supply of the Holy Spirit in your life, and the miracles of God's tremendous power, have to do with you keeping religious laws? The Holy Spirit is poured out upon us through the revelation and power of faith, not by keeping the law!" Galatians 3:5




251 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page