top of page
  • Foto van schrijverMelissa Feenstra

Hey Jezus, wat is Uw liefdestaal?


MELISSA:

“Oh Jezus, ik geniet er zo van wanneer U zegt dat U van me houdt! Ik geniet echt van Uw fluisteringen. Wanneer U zegt dat U trots op me bent, wanneer U naar me glimlacht en dat U zegt dat U blij met me bent. Ik denk trouwens echt dat woorden van bevestiging mijn liefdestaal is, haha, ik voel me dan zo veilig en geliefd.”


"Hey Jezus, beetje rare vraag misschien, want ik weet niet of U die heeft, maar heeft U ook een lievelingsliefdestaal? Zeg maar een liefdestaal, waardoor U zich het meest geliefd voelt?”


JEZUS:

"Ja, die heb Ik!"


MELISSA:

“Echt? Wat is Uw lievelingsliefdestaal?”


Ik dacht na over de vijf liefdestalen die Gary Chapman in zijn boek . Dienstbaarheid, tijd en aandacht, cadeautjes, bemoedigingen en fysieke aanraking. Verschillende voorbeelden in de Bijbel waar Jezus diende, flitsten voorbij in mijn gedachten. Misschien is Jezus' favoriete liefdestaal wel dienstbaarheid, dacht ik. Aan de andere kant genoot Hij er enorm van dat Maria aan Zijn voeten lag en vermaande Hij Martha toen zij Hem diende, dus misschien is het ook wel gewoon tijd en aandacht. Maar Hij ontving even later ook het enorme cadeau van Maria, die Hem zalfde met een parfum die haar vrijwel alles had gekost, dus Jezus' liefdestaal kon ook cadeaus zijn. Eigenlijk kon ik Jezus in alle vijf de liefdestalen wel herkennen. Ik wist het niet, dus ik werd weer stil.


JEZUS:

“Haha Melissa, mijn belangrijkste liefdestaal om te ontvangen staat niet in het lijstje van de vijf liefdestalen.”


MELISSA:

“Wat is het dan, Jezus?”


JEZUS:

“Mijn liefdestaal is vertrouwen. Je kan mij het meest je liefde tonen door Mij simpelweg te vertrouwen. Oh, dat is echt alles!”

Ik word stil. Wat een waarheid. Wat een diepte. Als dat de manier is waarop ik Jezus mijn liefde het meest kan tonen, dan wil ik dat doen. Hem volledig vertrouwen. Zijn woorden geloven. Hij is wie Hij zegt dat Hij is en ik ben wie Hij zegt dat ik ben. Hij is te vertrouwen.

155 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page