top of page
  • Foto van schrijverMelissa Feenstra

Help! Ik krijg geen bevestiging!

Oh, ik houd van bevestigingen. Onlangs stond ik weer op het punt om uit te stappen in geloof en als God niet zou opdagen, dan zou ik een probleem hebben. Dit was een gebied waar ik vaker voor heb gestaan en waar ik vaker Gods trouw heb gezien, maar toch kan het alsnog even spannend zijn als je er opnieuw voorstaat.


En dus vroeg ik God opnieuw:

> “Heer, zou U misschien nog een bevestiging willen geven dat U dit werkelijk gaat doen?”


God gaf toen één van de mooiste antwoorden ooit.

< “Melissa, je hebt geen nieuwe bevestiging nodig. Je kent Mijn karakter.”


Dit ging zoveel dieper. We kunnen ons vertrouwen stellen op woorden van God, op profetieën, op tekenen, maar ten diepste zijn die nooit bedoeld om ons vertrouwen op te stellen. Elke belofte en elke profetie en elk teken dat God geeft is erop gericht om bekend te maken wie Hij is, opdat we ons vertrouwen gaan stellen op wie Hij is.


Een kind vraagt niet elke dag aan zijn ouders of hij vanavond wel eten zal krijgen. Hij stelt zijn vertrouwen op het karakter van zijn ouders die altijd trouw en liefdevol zijn geweest in het geven van eten. Wij mogen ons vertrouwen stellen op God. Hij is wie Hij zegt dat Hij is.


En twijfelen we dan nog steeds?

Dan wil Hij alsnog vaak een bevestiging geven.

90 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

I LOVE love

I think I have said it already a hundred times to at least a hundred different people: I love love. Yes, you read it right. I love love! Like – what is better then feeling loved or loving someone else

bottom of page