top of page
  • Foto van schrijverMelissa Feenstra

Lekker praktisch: een lijstje waarheid

Bijgewerkt op: 6 jun. 2019

Anderhalf jaar geleden was ik er net achter gekomen dat ik ontzettend veel leugens was gaan geloven en men, in die tijd vond ik het soms knap lastig om Gods stem easypeasy te verstaan. M'n gedachten dwaalden zo snel af naar allemaal stomme dingen! Wat ik echter wist was dat ik moest gaan strijden met het Woord van God. Oftewel: ik moest zelf terug naar de waarheid van Gods Woord gaan en mij daar door laten leiden in plaats van door mijn gevoel of eigen gedachten. Wat mij in die tijd enorm heeft geholpen was simpelweg elke dag het volgende lijstje hardop voor te lezen. Elke dag, sowieso in de ochtend en soms ook in de avond. En gedurende dag kwam het terug in mijn gedachten, waardoor ik er nog eens op kon kauwen. Langzaam maar zeker zag ik dat er op deze manier verandering kwam in mijn denken. En wanneer je denken verandert naar het woord van God, dan verandert je gevoel en je beleving en je perspectief. Romeinen zegt dat het denken van Jezus ons leven en vrede geeft! Het is zo waar! Hoe gaaf is dat!


Als jij worstelt met onzekerheid en onvrede of wat dan ook, dan kan ik je aanraden dit lijstje gewoon uit te printen en elke ochtend hardop voor te lezen. Ook als je er niet mee worstelt trouwens! Blijf daarnaast de bijbel in duiken om je denken te vernieuwen en stel je vertrouwen op elk woord uit de mond van Jezus. Des te meer je weet wie God is, des te meer je weet wie jij bent, des te meer je impact maakt in de wereld. Jij bent belangrijk en absoluut niet hopeloos!


  • Ik kies voor liefde, omdat ik geliefd ben

  • Mijn identiteit is verankerd in Jezus en ik ben zelfverzekerd in Zijn liefde

  • Ik ben zo dapper als een leeuw!

  • Ik ben wie Hij zegt dat ik ben en ik doe wat Hij zegt dat ik kan doen

  • Wonderen, tekenen en genezingen zijn een normaal onderdeel van mijn leven en zij volgen mij daar waar ik Jezus volg

  • Ik leef een leven van geloof en vandaag wordt de beste dag van mijn leven tot nu toe!

  • Ik vergelijk mijzelf niet met anderen, want ik ben uniek en belangrijk

  • Ik ben niet jaloers op anderen die groter zijn dan dat ik ben, maar ik ben blij met hun in hun overwinningen

  • Ik werk niet vóór liefde, maar ik werk vanuit liefde

  • Ik weet dat wanneer ik op een bepaalde plek kom, ik de atmosfeer verander, omdat de Heilige Geest in mij woont.

  • Ik heb de eindeloze bronnen van de hemel beschikbaar om weg te geven aan wie dan ook, op elke plek, op elk tijdstip.

  • Ik ben niet bang om bij mensen te zijn die meer hebben dan ik

  • Ik zoek altijd naar het goud dat God in mij heeft geplaatst

  • Ik vertel mezelf wat ik kan doen en dan doe ik het

  • Ik ben een wandelende ontmoeting voor mensen met God

  • Ik heb de gunst van God op mijn leven rusten

  • Ik zoek naar creatieve manieren om een impact te maken op de wereld om mij heen

  • Ik zoek naar mensen om de mensen om mij heen te dienen, zodat ik hun kan zien wandelen in grootse dingen.

  • Ik geloof dat de grote "IK BEN" die in mij woont grotere werken door mij heen zal doen

113 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

I LOVE love

I think I have said it already a hundred times to at least a hundred different people: I love love. Yes, you read it right. I love love! Like – what is better then feeling loved or loving someone else

bottom of page